Sunday, October 25, 2009

Selangkah Lagi


Setelah empat bulan aku membeli canon 400D, InsyaAllah, dalam masa 2 atau 3 bulan lagi aku akan updrage kepada samada 7D ataupun 5D, model yang telah dicipta untuk kualilti dan prestasi. Aku dah bersedia untuk lebih serius dalam bidang ini. Keyakinan ini datang setelah mendapat banyak tunjuk ajar daripada semua sifu yang mahir dan berpengalam dalam bidang fotografi.

Terbaru, aku sedang mengikuti kursus Fotografi yang dianjurkan oleh Jabatan Kimia Malaysia, khusus untuk mendedahkan para peserta dengan teknologi dan teori- teori terkini berkaitan fotografi. Dua orang jurugambar terkenal dari Amerika telah dijemput khas untuk memberi kursus yang merangkumi teori dan praktikal selama 2 minggu. Terima kasih tidak terhingga kepada Mr. Jeff dan Mrs. Claudine yang telah banyak mencurahkan ilmu dan berkongsi pengalaman yang amat berharga.

Bagi menyebarkan segala ilmu yang telah aku pelajari, InsyaAllah, dalam masa terdekat aku akan mewujudkan sebuah blog yang khusus membincangkan teori- teori berkaitan fotografi dan teknologi yang berkaitan dengannya. Semoga kita sama- sama mendapat manfaat daripadanya.

1 comment:

Sebahagian Koleksi Gambar Perkahwinan